נערים נפגעי תקיפה מינית

נערים נפגעי תקיפה מינית, לרוב, אינם מעזים לחשוף את סיפורם ונושאים עימם את סודם הכבד והקשה משך שנים רבות. אם נפגעו בילדותם, הם חווים מצוקה ועשויים להתמודד עם תסמינים של פוסט- טראומה (חרדות, דיכאונות, האשמה עצמית, קושי בתפקוד, ניתוק מבני אדם, כעסים ועוד).

נתונים מאיגוד מרכזי הסיוע חושפים כי עד גיל 12- בנים ובנות נפגעים באותה מידה. אחד מכל שישה גברים יעבור תקיפה מינית שכרוך בה מגע במהלך חייו. 87% ממקרי האונס והתקיפה המינית נעשים ע"י מישהו מוכר: אב, אח, גיס, דוד, בן-זוג, מורה, שכן, רופא, בעל מכולת, טכנאי ועוד (ההשלכות של פגיעה באמון). בקרב הגברים, פחות מ- 5% ידווחו על הפגיעה בהם. רוב הפגיעות המיניות בגברים נעשות עד גיל 21, יש מקרים של פגיעות גם בגילאים מאוחרים יותר, בעיקר ביחסי מרות, פגיעה בחסרי ישע וכן פגיעה בקרב הקהילה הגאה. רוב הפוגעים הם גברים הטרוסקסואלים הפוגעים בגברים/ילדים.

ההתייחסות לגברים נפגעים הינה שונה מההתייחסות והטיפול בנשים נפגעות בהרבה מובנים: הגדרת החברה של מה זה אומר להיות "גבר" יחד עם הרגשתו כחלש וכ"קורבן"- היא מוקד השוני: נערים נפגעי תקיפה מינית חווים לעיתים תחושה של אובדן שליטה על גופם ועל עצמם ומפקפקים בגבריות שלהם. מתעורר בהם החשש שיהיו נתונים ללעג ולהשפלה חברתית עקב הפגיעה שנעשתה בהם, ובנוסף עלולים לחוש מבוכה או בושה שלא היו מסוגלים להגן על עצמם בעת הפגיעה ומשכך הם עשויים להמעיט בהשפעת התקיפה המינית עליהם.

חשוב להדגיש, כי אין בהכרח קשר בין נטייה מינית לבין פגיעה מינית כזו או אחרת. פגיעה מינית לא קשורה למשיכה מינית, אלא מהווה ביטוי של כעס, רצון לפגוע, להפחיד או לשלוט.

נערים נפגעי תקיפה מינית זקוקים לקבלת יעוץ, סיוע וטיפול בכדי שיוכלו לעבור תהליך החלמה מהטראומה. תהליך ההחלמה הוא הכרחי וחשוב עבור אותם נערים החווים את המציאות היום יומית כחוויה הישרדותית. אי קבלת טיפול עלול לגרום לאותם נערים לפתח תסמינים קיצוניים יותר הכוללים: התמכרות, הפרעות אכילה, דיכאון, מחשבות אובדניות ועוד.

מעבר לטיפול , הסיוע והיעוץ הנפשי הקיים בנושא, ישנן דרכים משפטיות רבות העומדות לרשות הנערים הנפגעים, אשר עשויות לאפשר להם להפרע מהפוגע, לקבל פיצוי וסעדים באמצעות כלים משפטיים בדרך הגשת תביעה אזרחית או פתיחת הליך פלילי על ידי תלונה במשטרה.

במשרדנו אנו מתמחים במתן ייעוץ משפטי, ייצוג משפטי וליווי משפטי לבני נוער בשלבים השונים של ההליך הפלילי.

אל תהסס לפנות אלינו

מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון:

או להשאיר פרטים ונחזור בהקדם:

מאמרים נוספים

phone icon