על פדופיליה ועצימת עיניים

השבוע נחשפנו שוב לעובדה המבעיתה לפיה ילדינו אינם בטוחים בעולמם, לא במרחבם האישי ולא בזה הווירטואלי. עם פרסום מעצרו של מאמן נבחרת ישראל לבנות בכדור-יד, התברר גם טווח הפגיעה הרחב בו הוא מואשם – מעל ל-140 ילדות נפגעו מינית הן במרחב הווירטואלי והן במרחב האישי. דבר מעצרו העלה את תופעת הפדופיליה שוב למודעות הציבורית. העובדה היא שכן, קל לפגוע בילדים תמימים. קל לרכוש אמון. פדופילים מומחים ביצירת אמון עם קורבנם הפוטנציאלי, עד כדי כך שיש לדבר הזה שם– גרומינג (Grooming) ובתרגום לעברית – טיפוח הקורבן.

גרומיניג פירושו יצירת קשר מבוסס אמון אשר מטרתו להקל על הפדופיל לבצע את זממו בהמשך. בארה"ב מדובר בעבירה נפרדת הנמצאת בחוק הפדרלי ודינה 15 שנות מאסר ברף התחתון ועד 30 ברף העליון, אלא אם ישנן הרשעות קודמות בעבירות מין חמורות ואז העונש אף חמור יותר. בישראל? עדין לא מדברים על זה ומכאן שטרם הובא לדיון חקיקתי בכנסת ישראל.

עלינו להבין, כהורים, כאחים ואחיות, דודים ודודות וכל אחד אשר בסביבתו ילד או ילדה היקרים לו שהפגיעה בילד יכולה להתרחש בכל מקום, בכל זמן, ובדרך כלל על ידי אדם קרוב לסביבתו. הפגיעה אף יכולה להתרחש בזמן שהילד נמצא בביתו שלו, בחדרו, משוטט באינטרנט בטלפון הנייד או במחשב. אנו חיים בעולם מתקדם, מפותח טכנולוגית כפי שמעולם לא היה, אך עם הקדמה הופיעו סכנות חדשות, שלא היו ידועות לנו בשנים עברו. עלינו לא לפחד להיות מעורבים, להיות מודעים ולשים לב לילדינו ולכל שינוי בהתנהגותם היכול להעיד על כך שמתרחשת פגיעה בהם.

עלינו ללמוד לדבר עם ילדינו על הסכנות ולשמור עליהם ככל הניתן בכך שניתן להם את הכלים להתמודד עם מצבים שונים בהם הם עלולים להיתקל. כמובן שלא ניתן למנוע כל פגיעה בכל מצב, אך אל לנו לעצום עיניים ולחשוב ש"אצלנו זה לא יכול לקרות". הנגישות הווירטואלית מבטיחה שאצל כל אחד, למרבה הצער, פגיעה מסוג זה יכולה להתרחש. אף בחדר הפרטי שלו. בביתו.

מקרה זה מחדד את הצורך בהסברה בבית, על ידי ההורים, במערכות החינוך בבתי הספר ומעל לכל הצורך בחקיקתם של חוקים נוספים המצויים במעגל הפגיעה של הפדופילים, החל משלב הפיתוי והחיפוש אחר קורבן פוטנציאלי וכלה בשלבים מאוחרים שלאחר ריצוי עונשי מאסר וחזרה לסביבת מגורים ועבודה בקרבת ילדים. הדרך עוד ארוכה ואנו רק בתחילתה.

טיפול משפטי בקטין נפגע עבירה, ובפרט עבירת מין, מצריך ליווי מקצועי של עורך דין מומחה בתחום אשר ידע לשמור על זכויותיו בסבך המשפט הפלילי. משרד עורכי דין ד"ר לימור עציוני מלווה נפגעי עבירה ומשפחותיהם ובעל ניסיון של שני עשורים בתחום המשפט הפלילי ובפרט בתחום עבירות מין.

אל תהסס לפנות אלינו

מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון:

או להשאיר פרטים ונחזור בהקדם:

מאמרים נוספים

phone icon