אלימות בני נוער

אלימות מקוונת בקרב בני נוער – הרצאה

תופעת האלימות בקרב אוכלוסיית בני הנוער והילדים התפתחה למימדי ענק בשנים האחרונות. עם התפתחות הטכנולוגיה ותרבות הסמארטפון אלימות בקרב בני נוער אינה מתבטאת יותר רק במישור הפיסי אלא גם במישור הנפשי והחברתי.

תופעת ה"שיימינג" (ביזוי האובייקט ברשתות החברתיות), הפצת תכנים מיניים בוואטס אפ, תגובות פוגעניות בפייסבוק, פרופילים מזוייפים שמטרתם ביזוי וביוש האובייקט – כל אלו הן תופעות חדשות איתן גדלים ילדינו כיום בבתי הספר, החטיבות והתיכונים.

ללא הבנה מעמיקה של עולם חדש זה לא נצליח להגן עליהם, מעצמם ומחבריהם ללימודים.

ההרצאה מיועדת לבני נוער בגילאים 12-18, הורים ואנשים חינוך.

פרופ' לימור עציוני הינה מומחית למשפט פלילי, מרצה מבוקשת באקדמיה וחוקרת בכירה במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS. היא נחשבת לסמכות משפטית בכירה בתחום המשפט הפלילי ובעבירות מין ועבריינות נוער בפרט.

ספרה הראשון "גילוי עריות", ספרה השני "רצח ילדים בידי הוריהם", ספרה השלישי "נוער במשפט הפלילי" וכן מאמריה הרבים, מצוטטים בבתי המשפט בישראל על כל ערכאותיו.

סיפורו של ג'ורג' עמירה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, נפגש עם הילד ג'ורג' עמירה ומשפחתו, לאחר שצפה בסרטון הוידאו המרגש שערך ג׳ורג׳ שחווה תוקפנות ופגיעה ריגשית מחבריו לספסל הלימודים. במפגש המרגש סיפר ג׳ורג׳ לנשיא על החוויות שהובילו אותו לפרסם את הסרטון ועל השיפור הגדול ביחס חבריו לכיתה מאז שהביא את הדברים לידי ביטוי.

צולם בשנת 2014.

סיפורה של אמנדה טוד ז"ל

אמנדה טוד הייתה נערה בת 15 מקנדה שהתאבדה בעקבות מקרה קשה של בריונות רשת. כחודש לפני שלקחה את חייה ב-10 לאוקטובר 2012, היא צילמה סרטון המגולל את סיפורה והעלתה אותו ליוטיוב.

אל תהסס לפנות אלינו

מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון:

או להשאיר פרטים ונחזור בהקדם:

מאמרים נוספים

phone icon