פגיעה בחסרי ישע

שוב אנו עדים לקלות הבלתי נסבלת של פגיעה בילדים חסרי ישע על ידי מי שאמון על שלומם, ביטחונם ובריאותם. היום הוארך מעצרם של זוג הורים החשודים לכאורה בטלטול אלים של בנם בן החמישה חודשים.

טלטול של תינוקות נגרם כאשר פלוני אוחז בתינוק בצדי גופו, תוך הפעלת כוח רב, ומנענע אותו בחוזקה, כך שראשו, שמהווה כרבע ממשקל גופו, נע במהרה וללא שליטה קדימה ואחורה. תנועת הראש גורמת למוח, לעיניים ולאיברים באזור הראש שאינם מקובעים בעזרת עצמות להיחבט בדפנות הגולגולת. כלי דם וורידים נקרעים ונוצרים שטפי דם ודימומים בכל אזורי המוח ובקרקעית העין. תוך זמן קצר התינוק יכול לאבד את הכרתו ואף למות בעקבות כך.

הפעוט סבל מדימום בעיניים ודימום תוך מוחי אשר נגרם, לדעת הרופאים, כתוצאה מטלטול אלים. הוא שוחרר מאז מבית החולים ומצבו יציב. ערנותו והקפדתו של רופא מהדסה עין כרם אשר מיד דיווח לרשויות על הפעוט ייתכן והצילה את חייו.

אנו חברה המקדשת חיי ילדיה ובשל כך עלינו להיות ערניים למתרחש סביבנו ועלינו להתערב ולדווח לרשויות בכל מקרה המעורר חשד לפגיע בקטין, חסר ישע. במקרים מסוימים, התנהגות מוזרה של ילד או סימני פגיעה חיצוניים יכולים להצביע בברור על כך שהילד נמצא בסיכון. חלק מהסימנים הינם: שינויים קיצוניים במצב הרוח, התנהגות רגרסיבית- ילדותית (מציצת אצבע, התנהגות תינוקית, היצמדות להורה וכו'), דאגנות, פחדים וחרדות, הימנעות ממקומות או אנשים ספציפיים, עיסוק במיניות שלא תואם את גיל הילד, ירידה בתחומי עניין, ירידה בלימודים, תחושה שהילד שומר על סוד, התפרצויות זעם, הרטבה או התלכלכות, בעיות התנהגות, החרפה בבעיות קיימות או בידוד חברתי ותירוצים לא מספקים של הילד לפגיעה- כל אלה צריכים להדליק נורה אדומה ולמשוך את תשומת ליבנו.

למעלה מ-2 מיליון ילדות וילדים חיים בישראל, ומתוכם מעל לרבע מיליון מוגדרים כילדים ונוער בסיכון. פעמים רבות מצב הסיכון בא לידי ביטוי בהיותם קורבנות לעבירות אלימות ומין. עשרות ילדים בישראל מצאו את מותם בידי הוריהם בעשורים האחרונים.

גרימת מוות של ילדים בידי הוריהם הינה תופעה שכיחה בישראל. מקרה זה ממחיש את הצורך להפנים את גודל האימה ואת הצורך לפתח הגנות משפטיות וחברתיות לילדים, חסרי ישע.

מאמרים נוספים

phone icon