סם אונס GHB- סכנה ברורה ומיידית בלי ריח ובלי טעם

"לא מבינה איך הגעתי אליו לדירה", "מצאתי את עצמי פתאום ללא תחתונים", "התעוררתי אצלו ערומה" "שתיתי רק דיאט קולה ואני לא מבינה איך זה קרה", אלה הן רק חלק קטן מעשרות העדויות והסיפורים ששמעתי מפי נשים צעירות ונערות אשר הגיעו אלי לייעוץ משפטי.

ניצול מיני באמצעות סם האונס הוא קל ופשוט לעבריין המין ועל כן נפוץ ושכיח בשנים האחרונות.

השימוש בסם אונס מאפשר ביתר קלות לפגוע בקורבן התמים, לבצע אונס ולא להיתפס! וזאת בשל מאפייניו הייחודים של סם האונס.

סם זה הינו סם הגורם לטשטוש וערפול ההכרה עד אבדן זיכרון.

סם האונס הינו סם חסר טעם וריח ומתנדף ממחזור הדם בתוך כ- 8 שעות ואף לא ניתן לאתר שרידי סם בשתן בחלוף כ-12 שעות.

העובדה שהסם לא מותיר עקבות בתוך פרק זמן קצר לאחר הפגיעה המינית, מקשה מאד על הוכחת האשמה ומקשה על הרשעת עבריינים.

קשה אבל לא בלתי אפשרי!

התנהלות מהירה, מדויקת ומודעות למאפייני הסם יכולה להגביר את שיעור ההרשעות בתיקי אינוס אלה!

הדרך המרכזית להביא להרשעה במקרים של אינוס באמצעות סם אונס היא באמצעות עריכת בדיקות לנוכחות סם האונס בגוף הנפגעת. במחזור הדם, בשתן ואף בשיער.

לצערי, נתקלתי רבות במצבים בהם נשים מגיעות לבית חולים, אך דגימות הדם והשתן שלהן לא נשלחות לבדיקות מעבדה בשל תקלות טכניות או חוסר הבנת הארוע. חוסר מודעות לחשיבות לקיחת הדגימות למעבדה עלול לפגום במארג הראיות בתיק.

בחודשי הקיץ בני הנוער יוצאים לחופשה וחשופים יותר לפגיעה ולניצול מיני. כמה טיפות סם אונס במשקה שהזמינו, בבקבוק קולה או בכוס בירה על הבר, עלולים להסתיים בפגיעה קשה. חוסר המודעות של בני הנוער ושל צעירים וצעירות לסכנה הזו מהווה מכשול ראשון בדרך למניעת פגיעות קשות.

המניעה מתחילה בהסברה לבני הנוער על הסכנה הטמונה בסם האונס והעלאת המודעות לחשיבות בילוי בחבורה ותשומת לב מירבית להתנהגות חשודה של אחד או אחת מבני החבורה.

לא פעם מצאנו, כי נערות ניצלו מפגיעה מינית לאחר ששמו במשקה שלהן סם אונס בזכות עירונתן של חברותיהן.

עירנות ומודעות אלו צעדים ראשונים של מניעת הסכנה, אך ישנו צורך בפעולה הוליסטית של רשויות רבות במדינת ישראל; משרד החינוך, משרד הבריאות רשויות האכיפה, רשויות מקומיות, תנועות נוער, משטרת ישראל והפרקליטות על מנת לטפל באופן מיטבי בשרשרת הפוגעים באמצעות סם האונס ועל מנת להביא להרשעתם של עבריינים אלה תוך הגנה מקסמילית על בני הנוער מפני סכנה זו.

כאשר נשים מגיעות למשרדי ומבקשות סיוע ויעוץ משפטי לאחר אינוס באמצעות שימוש בסם אונס אנחנו בוחנות את כל האפשרויות העומדות בפני האישה להוכחת האינוס, בין היתר דואגות לביצוע דגימות שיער אשר יש בהן יכולת לזהות שרידי סם גם בחלוף חודשים רבים ומקפידות על ליווי מקצועי חסר פשרות של הנערה מול המשטרה והפרקליטות וזאת כדי להביא להרשעת העבריין.

לא אחת מצאנו כי עבריין שהשתמש בסם אונס עשה זאת פעמים רבות ולא באופן חד פעמי וצעירות רבות נפלו קורבן למעשיו.

לאור המציאות העגומה הזו, על רקע חופשת הקיץ שהחלה זה עתה וכצעד ראשון והכרחי, יש להגביר ההסברה בקרב בני הנוער, לעודד שיתוף המידע ולוודא, כי נערות ונערים היוצאים לבילוי משותף אחראים יחד ולחוד לבריאות חבריהם ולחזרתם הביתה בשלום בסוף הבילוי המשותף.

ייצוג נפגעי עבירה

אל תהסס לפנות אלינו

מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון:

או להשאיר פרטים ונחזור בהקדם:

מאמרים נוספים

phone icon