ניצול מיני ע"י מאמנים, מטפלים ובעלי סמכות

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע גזר היום עונש מאסר בפועל של 52 חודשים וקנס של 130 אלף שקלים על מאמן אומנויות הלחימה, שהורשע בביצוע מעשים מגונים בשתי חניכות שלו.

מדובר בפרשה שהחלה לפני כשנה וחצי, אז הוגשה למשטרה תלונה על אונס של חניכה בת 16 וחצי בסטודיו שלו. דבר מעצרו עורר הדים רבים ואחריו הגיעו אל המשטרה תלונות של נשים נוספות. הפרקליטות החליטה להגיש נגדו כתב אישום בגין אונס של המתלוננת הראשונה וכן בגין אונס של מתלוננת נוספת. במסגרת עיסקת טיעון, שונה כתב האישום מעבירות של אונס לעבירות מעשים מגונים והמאמן הודה במעשים המיוחסים לו.

אנו שוב עדים לתקיפה מינית תחת מעטפת של יחסי מרות בין הפוגע לנפגעת. פגיעות מיניות כאלו, בין אם באונס או במעשים מגונים עסקינן, הן בעלות נדבך נוסף המעבה את עומק הפגיעה. מלבד הפגיעה המינית הקשה והשלכותיה הפיזיות והנפשיות על הנפגעת, הן בטווח הקצר והמיידי והן בטווח הארוך עד אחרון ימיה, מתבצעת גם פגיעה חמורה ביחסי האמון של הנפגעת עם הסובבים אותה. חמורים הדברים שבעתיים כאשר מדובר בנפגעת קטינה, נערה צעירה, שעולמה רווי בדמויות סמכותיות הסובבות אותה יום יום. אין משמעות לעובדה אם מדובר במדריך הכושר, מורה, יועץ, מדריך בחוג פילאטיס, או כל אדם אחר אשר מעצם תפקידו מהווה אדם בעל סמכות, הפגיעה היא חמורה בשל מאפיין המרות הנלווה אליה והדבר משפיע רבות על קשרי האמון והביטחון העתידיים בעולמה של הנפגעת.

העונש שהושת על הנאשם ראוי ומשקף את את מתחם הענישה הקבוע בחוק העונשין בסעיף 348(ד)(1):

מעשה מגונה

348(ד)(1) העושה מעשה מגונה באדם שהוא קטין שמלאו לו ארבע עשרה שנים תוך ניצול יחסי תלות, מרות, חינוך, השגחה, עבודה או שירות, דינו – מאסר ארבע שנים;

"מעשיו של הנאשם בשתי המתלוננות הם חמורים, מכוערים ובזויים", קבעו השופטים והוסיפו: "המעשים נעשו לא רק בהיעדר הסכמה, אלא בניגוד גמור לרצונן, תוך התעלמות מביטויי התנגדות מובהקים, שימוש בכוח פיזי ובגישה מתנשאת ומשפילה. מדובר בניצול בוטה של כל אחת מהמתלוננות לצורך סיפוק מאוויו המיניים של הנאשם".

עוד אמרו השופטים: "הנאשם ניצל את מעמדו כמדריך ואת אמונת המתלוננות בו, כמו גם את כוח שריריו ואת פער הגילאים בינו לבין המתלוננות, בעוד אחת מהן בת 16 בסך הכל, על מנת לבצע את זממו. הנאשם חילל את גופן של המתלוננות וגרם לכל אחת נזק רגשי שאותותיו יישארו איתן ימים רבים. בפועל, מעשיו של הנאשם פגעו בכבודן, בנפשן ובגופן של המתלוננות".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4764125,00.html

אל תהסס לפנות אלינו

מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון:

או להשאיר פרטים ונחזור בהקדם:

מאמרים נוספים

phone icon